Klachten

Wij dragen zorg voor een snelle levering en goede kwaliteit van de geleverde producten. 
Mocht je onverhoopt een klacht hebben dan horen we dat graag! Dan zullen we de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen. 
Klachten kunnen indien gewenst ook afgehandeld worden via Stichting Webshop Keurmerk. 

Na ontvangst van je klacht ontvang je van ons een bevestiging. Wij zullen je klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij je hiervan op de hoogte stellen. Mocht je dit niet op prijs stellen, dan kan je ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar Swirlamp bij is aangesloten. Mocht de bemiddelingspoging om enige reden niet tot een bevredigende oplossing leiden, dan bestaat de mogelijkheid om je geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie (SGC).

Klik hier om nu contact met ons op te nemen.

Afkoelingsperiode van 14 dagen

Je hebt een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. Je hebt vanaf het moment van de retourmelding nog 14 dagen de tijd om het product terug te zenden. Het product kan alleen ongebruikt en,  indien mogelijk, in originele verpakking geretourneerd worden.
Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor jouw rekening.
Wij zullen het bedrag binnen 14 dagen crediteren.
Tevens kun je gebruik maken van het modelformulier, dat hier te downloaden is.

Swirlamp vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product (als de gehele order retour komt), onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.

Hoe werkt retourneren bij Swirlamp?

Retourneren bij Swirlamp is heel eenvoudig. Schrijf simpelweg op de pakbon die bij je bestelling zat welk product je wil retourneren.

Nadat je hebt aangegeven welke producten je wil retourneren, verpak je het artikel dat je wil terugsturen zorgvuldig, bij voorkeur in de originele verpakking. Voeg de pakbon aan je retourzending toe, zodat we je retourzending sneller kunnen verwerken. Plak het pakket goed dicht en verstuur het via een pakketdienst. Bewaar het verzendbewijs goed tot je retourzending is verwerkt.

Stuur het pakket naar dit volgende adres:

Swirlamp
o.v.v. retour [jouw bestelnummer]
Rataplanstraat 24
1336ML Almere
Nederland

Wanneer gaat het herroepingsrecht in?

Het termijn van herroeping begint bij de ontvangst van je bestelling en omvat een periode van 14 dagen na ontvangst van het laatste artikel. Gedetailleerde informatie over ons herroepings- en retourbeleid vind je in onze Algemene Voorwaarden.

Wat kost retourneren bij Swirlamp?

De kosten voor een retourzending zijn voor rekening van de klant en zijn afhankelijk van de gekozen vervoerder. Het verzenden van een pakket bij DHL kan al vanaf € 5,00, bij PostNL betaal je € 6,75. Bij een verkeerd geleverd product zijn de retourkosten uiteraard voor onze rekening.

Hoe en wanneer krijg ik mijn geld terug?

Zodra wij je retourzending ontvangen en verwerkt hebben, volgt er een terugbetaling op de rekening van waar je betaald hebt. Dat geschiedt doorgaans binnen 2 werkdagen, maar mag overeenkomstig onze Algemene Voorwaarden hoogstens 14 dagen duren. 

Terugstorting op een ander betaalmiddel is helaas niet mogelijk, behalve wanneer je creditcard niet meer geldig is. In dat geval hebben wij je bankgegevens nodig (IBAN en BIC/SWIFT), om het aankoopbedrag op je rekening bij te kunnen schrijven. Indien je nog vragen hebt over je retourzending, kun je contact opnemen met onze klantenservice of dit contactformulier invullen.

Wij staan te allen tijde per e-mail tot je dienst: [email protected]

Wat als ik verkeerde producten geleverd heb gekregen?

Hoewel wij ons uiterste best doen om te voorkomen dat je verkeerde producten geleverd krijgt, kan het natuurlijk een keer gebeuren. Stuur ons in dat geval een e-mail waarin je vertelt dat je een verkeerd product geleverd hebt gekregen. Wij zullen dan een retourlabel aanmaken en deze naar je e-mailen.

Print het retourlabel en plak deze op de doos over het oude label. Zorg uiteraard dat de doos weer goed dichtgeplakt is en dat de producten beschermd zijn met het geleverde vulmateriaal.

Breng de retour naar de dichtstbijzijnde GLS pakketshop, óf wanneer je bij ontvangst van de juiste producten thuis bent, geef de retourdoos voorzien van retourlabel aan de GLS chauffeur mee (let op, dit kan alleen bij GLS!).

Wanneer je de juiste producten geleverd hebt gekregen en je hebt de te retourneren producten niet binnen 14 dagen retour gestuurd, dan zullen we alsnog een factuur sturen voor de verkeerd geleverde producten, omdat we er dan van uitgaan dat je de producten alsnog wilt houden.

  • Register

New Account Register

Already have an account?
Log in instead Or Reset password